مقالات عمومی مبلمان, چیدمان مبل

راهنمای بهترین چیدمان مبل هفت نفره

Your Go To Furniture Store for Quality Custom Furniture and e1689006948331

در سالهای اخیر با توجه به پایین آمدن متراژ خانه ها ، ست مبلمان هفت نفره مورد استقبال بیشتری نسبت به ست مبلمان نه نفره قرار گرفته است .

خب ، اکنون که شما این مقاله را می خوانید به احتمال خیلی زیاد مبل هایتان را خریداری کرده اید و با توجه به مدل سالن پذیرایی که در اختیار دارید به این فکر هستید که بهترین مدل چیدمان مبل هفت نفره چیست ؟

 

download 2

برای اینکه یک چیدمان اصولی با ست مبلمان 7 نفره داشته باشیم باید موارد مهمی را بررسی کنیم مانند :

 

  • طراحی و شکل پذیرایی شما چه سبکی است ؟
  • مبلمان شما راحتی ، کلاسیک ، سلطنتی یا مبل ال است ؟
  • متراژ پذیرایی شما چه اندازه ای ست ؟
  • به جز این ست مبل 7 نفره ، چه وسایل یا مبل های دیگری در پذیرایی قرار دارد ؟

کلاسیک 5858

modern living room style 1 min

سلطنتی264

ال 22

اینها از مواردی بودند که برای چیدمان اصولی مبل 7 هفت نفره در پذیرایی شما بسیار مهم هستند و اگر هر کدام رعایت نشوند ، می توانند بر زیبایی دکور شما تاثیرگذار باشند . با ما همراه باشید تا ست مبلمان 7 نفره شما را به بهترین روش و اصولی بچینیم .

سَبک و مدل پذیرایی 

مهم ترین نکته در چیدمان مبل 7 هفت نفره که باید به آن توجه کنید ، مدل پذیرایی است که در اختیار دارید . سالن های پذیرایی مدل های مختلفی دارند مانند : پذیرایی مستطیل ، پذیرایی مربع و پذیرایی ال .

 

living room

این 3 مدل پذیرایی ، رایج ترین سبک های ساخت پذیرایی هستند . که به احتمال خیلی زیاد سالن پذیرایی شما یکی از سبک های گفته شده است . بسیار خب تا اینجا فهمیدید که مدل سالن خانه شما چیست .

 

چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل :

در یک فضای پذیرایی مستطیل شکل چیدمان اصولی مبل کمی سخت است . چرا ؟ مهم ترین دلیل می توان به عرض کم و طول زیاد اشاره کرد. یعنی نباید مبل ها طوری چیده شوند که در مسیر رفت و آمدی سالن مشکلی ایجاد کنند. این موضوع به دلیل تعداد پایین تر ، برای مبل های 7 نفره کمی راحت تر از مبل های 9 نفره برای چیدمان است . در این مطلب ما بهترین های چیدمان برای مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل را به شما معرفی خواهیم کرد . 

 

52525

خب ، بهتر است برویم سراغ اصل مطلب ، چیدمان اصولی . شما یک دست مبلمان 7 نفره دارید که تعداد اصولی آن 1 عدد کاناپه سه نفره + 4 عدد مبل های تک نفره هستند . این نوع ترکیب در مواردی متفاوت است ، مثلا 2 عدد مبل + 1 عدد کاناپه سه نفره + 2 عدد صندلی میزبان ، و مدل های زیاد دیگر . در این مقاله مدلی که عُرف است و انتخاب اکثر خانواده ها را دارد ، ملاک قرار می دهیم .

 

Classic living room

  1. اولین  نوع چینشی که به آن اشاره می کنیم این است که کاناپه و یکی از مبل ها را یک طرف ، پشت به دیوار و دو تا از مبل ها کنار یکدیگر در طرف مقابل ، پشت به دیوار قرار دهید . جلومبلی و عسلی ها را هم طبق سلیقه خودتان کنار مبل ها و جلوی مبل ها می توانید قرار دهید. 
  • اگر یک دست مبل در خانه دارید با این سبکی که گفتیم تلوزیون را هم در قسمت پایینی پذیرایی قرار دهید به فاصله کمی از مبل ها . 

L U X U R Y MAJLES 1 min

2. مدل چینش دیگر این است که به صورت U بچینید . اگر قسمت بالا یا پایین پذیرایی شما به نحوی است که پنچره ندارد و دری در آن قسمت باز نمی شود می توانید کاناپه 3  نفره را در قسمت بالا پشت به دیوار قرار دهید . ( این بخش می تواند انتها یا ابتدای سالن شما باشد ) و 2 عدد از مبل ها را بخش راست و 2 عدد دیگر را در بخش چپ بچینید به طوری که یک U یا بهتر است بگوییم یک نیم دایره تشکیل شود .

 

Ceiling Light Design for Living Room

  • میز ها را  هم  می توانید وسط چین کنید .
  • در این مدل چیدمان قرار گیری میز تی وی به سلیقه و نوع دقیق پذیرایی شما بستگی دارد .

3636

چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مربع :

چیدمان در این فضا به یک معیار خیلی مهم بستگی دارد و آن متراژ  سالن پذیرایی شماست . که در ادامه با ذکر مثال به آن می پردازیم .

 

545

1. برای حالت اول سالن پذیرایی را در نظر می گیریم که فقط یک ست مبل 7 نفره می توانیم در آن قرار دهیم ، وقتی متراژ خیلی پایین باشد ، بهترین راه دورچین کردن مبل ها می باشد . به این صورت که در 3 طرف پذیرایی مبل ها را قرار دهید و میز تی وی هم در سمت چهارم به طوری که زاویه خوبی برای تماشای تلوزیون داشته باشید .

 

  • در فضاهای کوچوک بهتر است میز ها را وسط چین نکنید و در کنار مبل ها قرار دهید .

tree wall painting ideas with birds paint ideas min

2. حالت بعدی را بزرگ تر از حالت اول فرض می کنیم ، و در اینجا به علاوه  یک دست مبل هفت نفره ، یک ست میز ناهار خوری هم دارید . خب یکی از چیدمان های زیبا ، قرار دادن میز ناهار خوری در قسمتی گوشه و کم رفت و آمد است ، و مبل ها را در بخش پذیرایی که باید بخش اصلی باشد وسط چین کنید . به طوری که تی وی را در یک سمت پذیرایی پشت به دیوار قرار دهید و مبل ها را دور آن بچینید .

 

Project Raft min

  • در این نوع چیدمان بهتر است که کاناپه را روبه روی تلوزیون و مبل های تکی را به صورت نیم دایره در دو طرف کاناپه قرار دهید ( تلوزیون نقطه کانونی چیدمان شما باشد ) .
  • میز جلو مبلی و عسلی را هم بهتر است در وسط و جلوی کاناپه قرار دهید .

cozy living room

3. حالت بعدی برای پذیرایی های مربع تقریبا بزرگ است ، شما دو ست مبلمان 7 نفره دارید که ما فرض را بر یک دست مبل راحتی و یک دست مبل استیل قرار می دهیم که باید در این پذیرایی مربع چیده شوند. در این نوع چیدمان شما ابتدا باید فضای راحتی ( تماشای تی وی ) و فضای مهمان ( رسمی و پذیرایی ) را کاملاً از یکدیگر جدا کنید . 

 

  • سعی کنید فضای چیدمان رسمی در قسمت کم رفت و آمد تر پذیرایی باشد ، به این دلیل که کمتر استفاده می شود . 

سلطنتی و راحتی

وقتی متراژ پذیرایی بزرگ تر می شود دست شما هم برای چیدمان مبل باز تر می شود ، بیایید  بهترین حالت های  چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مربع بزرگ را بررسی کنیم :

 

خب ، فضای مربع سالن را به 4 قسمت تقسیم کنید ، یکی از این چهار قسمت را می توانید مبل های راحتی 7 نفره را قرار دهید به صورت وسط چیدمان ، به طوری که کاملاً  آن قسمت با مبل های راحتی پر شود . حالا 2 قسمت از آن 4 قسمت را به مبل استیل 7 نفره اختصاص دهید که یک فضای مستطیلی به شما دهد و این مبل های استیل ( کلاسیک  ) را به صورت دورچین چیدمان کنید ، به صورتی که همه ی مبل ها ( استیل ها ) پشت به دیوار باشند به طوری که مبلی در وسط نباشد و فضای وسط را اشغال نکند .

 

sofa decor

  • تا اینجا از 4 قسمتی که گفته شد فقط یک قسمت باقی ماند که به میز ناهار خوری اختصاص می دهیم که بهتر است آن بخشی که نزدیک  به آشپز خانه است باشد . 

4. حالت بعد بسیار شبیه به حالت قبلی است ، با یک تفاوت . ما ، در این راهنمای چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مربع می خواهیم سلیقه افرادی که یک فضای بدون مبل در پذیرایی می خواهند را هم  در نظر بگیریم .

 

Classic luxury living rooms 1 min

همان تقسیم پذیرایی به 4 بخش را انجام می دهیم و یک بخش مبل راحتی ، یک بخش میز ناهار خوری را هم انجام می دهیم ، اما در اینجا ست مبل استیل را در یک بخش به صورت وسط چین ( گرد ) می چینیم . و مثل حالت قبل مستطیلی به صورتی که همه ی مبل ها پشت به دیوار باشند نمی چینیم ، و این بار یکی ار فضا های باقی مانده را خالی می گذاریم و با پشته های زیبا دیزاین می کنیم ، برای کسانی که به نشستن بروی زمین علاق دارند . 

 

5885

چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی ال :

پذیرایی شکل ال یکی از مدل های پذیرایی است که کم تر از پذیرایی های مستطیل و مربع ساخته می شود . اما اگر درست ساخته و طراحی شود و چیدمان اصولی داشته باشد می تواند بسیار زیبا باشد .

 

پذیرایی های ال شکل به دو قسمت اصلی تقسیم می شوند ، بخش بزرگ و بخش کوچک . که بخش بزرگ تر برای چیدمان مبل ها مورد استفاده قرار می گیرد . در این بخش مقاله ما به معرفی بهترین چیدمان های مبل هفت نفره در پذیرایی ال شکل خواهیم پرداخت . 

L Shaped

1. در حالت اول مبل ها را به صورت نیم دایره در قسمت بزرگ تر پذیرایی می چینیم . که یکی از بهترین روش ها ، قرار دادن کاناپه 3 نفره در انتهای سالن و قرار دادن دو عدد از مبل ها در قسمت راست و دو مبل دیگر را در سمت چپ پذیرایی که به صورت U چیده شوند .

  • در این نوع چیدمان مبل هفت نفره ، میز تی وی را بنا به متراژی که در اختیار دارید طوری قرار دهید که زاویه دید سختی نداشته باشد اما پیشنهاد ما این است که تلوزیون را به دیوار وصل کنید و تا حد امکان از فضا استفاده کنید .

Living Room Layouts With

  • قسمت کوچک تر فضای الی که در اختیار درید را می توانید میز ناهار خوری قرار دهید . در صورت نبودن میز ناهار خوری می توانید از عناصر دکوری مانند میز خاطره ، گل و .. استفاده کنید. 

 

Small Apartment Living Room

2. یکی دیگر از حالت چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی ال ، چیدن خود سرویس مبل به صورت ال است . قسمت بزرگتر ال را در نظر بگیرید ، میز تی وی را در یک بخش قرار دهید ، حالا در دو طرف بعدی مبل ها را به صورت ال بچینید . یک طرف چهارم هم باقی ماند که به احتمال زیاد در آن قسمت در باز می شود که برای چیدنش نکته ای نگفتیم .برای قسمت کوچک تر  قرار دادن میز ناهار خوری بهترین حالت چیدمان است . ( اگر مبل ال خریداری کرده اید که چه بهتر ، کاملا مناسب این چیدمان است )

 

ال 212

3. حالت بعدی را برای پذیرایی های ال بزرگ در نظر می گیریم که تصمیم دارید 2 سرویس مبل 7 نفره که احتملا یکی مبل راحتی و یکی مبل کلاسیک است را به همراه میز ناهار خوری چیدمان کنید .

 

tropical wallpaper design

در این بخش در قسمت ال بزرگ تر که نزدیک به آشپز خانه است ، میز ناهار خوری را در نزدیکی آشپزخانه قرار می دهیم . تلوزیون را رو به روی آشپزخانه گذاشته و مبل راحتی 7 نفره ای که داریم را دور میز تی وی می چینیم و یک فضای راحتی زیبا برای استفاده زیاد در طول روز می سازیم .

 

living room tables living room ideas

می رسیم به قسمت کوچک ال که مبل های کلاسیک هفت نفره را در آن قسمت قرار می دهیم که بیشتر برای پذیرایی و مهمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و بخش کم رفت و آمد تری در خانه شماست و مناسب این چیدمان است .   

 

Ways

انتخاب مبل هفت نفره مناسب قبل از چیدمان 

پیش نیاز چیدمان اصولی مبل 7 نفره انتخاب درست مبل است . قبل از انتخاب و خرید مبل هفت نفره به فضایی که در اختیار دارید حتما توجه کنید ، اگر بدون بررسی کردن فضا و متراژی که در اختیار دارید مبل انتخاب کنید ، دیزاین درستی نخواهید داشت و تجربه استفاده روزانه از مبل ها ، هم مطلوب نخواهد بود . 

 

الف

همراه ما باشید تا مثال هایی از انتخاب های اشتباه و نمونه درست آنها را باهم بررسی کنیم :

موارد زیر را قبل از خرید مبل ها رعایت کنید تا بعد از خرید هنگام چیدن پذیرایی ، بتوانید بهترین نوع چیدمان مبل های 7 نفره را در سالن پذیرایی خانه تان تجربه کنید .

 

download 3

1. چیدمان دو دست مبل هفت نفره 

 فضای پذیرایی را در نظر می گیریم که دو دست مبل هفت نفره می توانید در آن قرار دهید ، و هر دو ست مبل را هم  از یک سبک مبل انتخاب می کنید . مثلا هر دو راحتی باشند ، یا هر دو کلاسیک .

 

در خانه ای که ما زندگی می کنیم ، به یک فضای مبله برای استراحت و تماشای تلوزیون نیاز داریم که از مبل های راحتی یا مبل های کلاسیک راحتی استفاده می کنیم و همچنین به فضایی احتیاج داریم که رسمی تر باشد و ترجیحاً از مهمان هایمان در آنجا پذیرایی کنیم که از مبل های کلاسیک ، سلطنتی استفاده می کنیم . پس زمانی که می توانیم از هر دوی این مبل ها استفاد کنیم که تجربه استفاده خوبی برایمان باشد ، چرا تنها از یک مدل استفاده کنیم ؟ 

 

د

2. انتخاب میز مناسب 

 اگر می خواهید مبل ها را رو به روی تلوزیون بچینید ، به صورت نیم دایره . حتما یک جلو مبلی به اندازه متوسط به بالا را خریداری کنید ( در صورت نداشتن ست میز با مبل ها ) . چرا که در این روش چیدمان مبل های 7 نفره ، حضور یک جلو مبلی بزرگ و به اندازه برای قرار دادن وسایل کاربردی و خوراکی ها هنگام تماشای تلوزیون می تواند بسیار کاربردی باشد .

 

Coffee Tables

Coffee Tables 1

  • یک نکته مهم قبل از انتخاب مبل هفت نفره

هنگام انتخاب مبل های هفت نفره حتما به متراژی که در اختیار دارید خیلی دقت کنید ، برای مثال شما تصمیم گرفته اید که ترکیب ست مبل 7 نفره را به صورت : 1 کاناپه 3 نفره + 1 کاناپه دو نفره + 2 مبل تکی سفارش دهید ، اما به این موضوع توجه نکرده اید که آن چیدمان هفت نفره ای شما در نظر دارید فقط با ترکیب 1 کاناپه سه نفره + 4 عدد مبل تکی جواب می دهد و قابل چیدمان است .

 

Angelo sofa

مانند این مثال که گفتیم ، چندین مثال دیگر وجود دارد که این مقاله خیلی طولانی خواهد شد و شما همین مثال کامل را در نظر داشته باشید و قبل از خرید مبل هل و انتخاب ترکیب آنها ، به فضا و متراژی که در اختیار دارید حتما توجه کنید . 

 

sofa5478

 

مطالبی که در این مقاله گفتیم تجربه ها و تحقیقات ما بود برای بهترین راهنمایی چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی که می تواند هنگام چیدمان مبل ها در انواع پذیرایی ها ( مربع ، مستطیل ، ال ) برای شما کمک کننده باشد .

 

هر کدام از موارد گفته شده را با سلیقه خودتان هماهنگ کنید و طوری چیدمان کنید که واقعاً مورد پسند و دلخواهتان باشد. 

اگر هر سوال دیگری در مورد دکوراسیون ، چیدمان ، انتخاب مبل و… داشتید می توانید با مشاورین دیزاین مُبلس در ارتباط باشید . 

 

دیدگاهی در مورد “راهنمای بهترین چیدمان مبل هفت نفره

  1. فرزان فر گفت:

    من برای چیدن مبل هفت نفره فرانسوی که تازه سفارش دادم و قراره تا یک ماهه دیگه تحویلم بدن خیلی فکرم درگیر شده بود ، الان با خوندن این مطلب احساس می کنم می دونم باید چه طور بچینم ، ممنونم واقعا

    1. مدیریت سایت گفت:

      خیلی خوشحالیم که مفید بوده براتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *