مقالات عمومی مبلمان

مبل طوسی با چه فرشی ست می شود ؟

50 Shades of Neutral Home Decor The Cottage Market 1 e1689007387228

مبل طوسی با چه رنگ و  طرح فرشی ست می شود ؟ سوالی که این روز ها در حوزه دکوراسیون زیاده پرسیده می شود . و دلیل مطرح کردن زیاد این سوال هم می توان به محبوبیت بالای رنگ طوسی اشاره کرد. 

 

رنگی که به خصوص در سالهای اخیر به پر استفاده ترین رنگ در دکور خانه های ایرانی تبدیل شده . رنگ طوسی جزء رنگ های سرد است و تقریبا با همه ی رنگ ها ست می شود و همین ویژگی خیلی عالی یکی از مهم ترین دلایل ترند بود این رنگ است .

 

رنگ طوسی طیف های مختلفی دارد ، طوسی روشن ، طوسی تیره و… که بیشتر به عنوان رنگ مکمل بقیه عناصر دکور شما انتخاب می شود .

 

comfortable pillow sofa 1 min

مبل های طوسی از ترند ترین و محبوب ترین رنگ مبل های اخیر بوده اند .و سوالی که زیاد است نحوه ست کرده مبل های طوسی با فرش است !

در این مقاله به شما خواهیم گفت که مبل طوسی با چه فرشی ست میشود و به طور تخصصی ست فرش با مبل های کلاسیک و سلطنتی را بررسی خواهیم کرد .

 

comfortable pillow sofa decoration interior min

1. مبل طوسی با فرش سفید :

gray sofa white living room with copy space min

رنگ سفید تنها رنگی است که کنار هر رنگ دیگری قرار بگیرد باعث برجسته شدن آن رنگ می شود و با همه ی رنگ ها ست می شود و جذابیت خاصی به دکور اتاق می دهد. همچنین فرش سفید به اتاق ظاهری سبک و روشن‌تر می‌بخشد. رنگی بسیار آرامش بخش است و برای دکور های ساده و مینیمال ست مبل طوسی و فرش سفید فوق العاده است .

 

2. مبل طوسی با فرش خاکستری تیره :

home interior design arrangement 1 min

رنگ خاکستری تیره با طوسی هماهنگی زیبایی دارد زیرا در یک خانواده رنگی قرار دارند و ترکیب کلاسیک و مدرنی ایجاد می‌کند. این ترکیب برای فضا های رسمی و جدی تر مانند ادارات استفاده می شود .

توجه داشته باشید اگر برای منزل از این ترکیب استفاده می کنید حتما بقیه عناصر دکور را از رنگ های گرم استفاده کنید، چرا که مبل طوسی با فرش خاکستری تیره ترکیب رنگ سردی است و استفاده زیاد از این ست ها در خانه شاید خیلی خوب نباشد .

 

3. مبل طوسی با فرش آبی کمرنگ :

gray sofa white living room with copy space 2 min

ترکیب فرش آبی کمرنگ با مبل طوسی بسیار زیبا و دلنشین خواهد شد . ترکیبی پر از آرامش و حس خوب . رنگ هایی که از یک خانواده هستند و فضا و حس ساحلی را به یک دکور می دهند .

 

4. مبل طوسی با فرش قرمز :

colored couches with middle table min

اگر خانه ای با انرژی زیاد و پر از شور زندگی و هیجان می خواهید حتما از رنگ قرمز استفاده کنید . قرار گرفتن رنگ قرمز در کنار طوسی تعادل را بر قرار می کند و گرمی رنگ قرمز و سردی رنگ طوسی فضای جذابی برای شما خواهند ساخت .

 این ترکیب معمولا برای دکوراسیون های شرقی تر و غیر مینیمال تر استفاده می شود .

 

5.مبل طوسی با فرش قهوه‌ای تیره :

brown towel min

اگر می‌خواهید نه فضای خیلی ساده و مینیمال و نه فضای خیلی پر انرژی و هیجانی داشته باشید ، بلکه دکوری گرم و بسیار دلنشین می خواهید از رنگ قهوه ای تیره استفاده کنید و فضا را بسیار دلنشین کنید . البته که این این رنگ در کنار طوسی به فضا تم کلاسیک و کمی سنتی نیز خواهد داد .

 

مبل طوسی را با چه مدل فرشی  ست کنیم :

  • فرش گلدار :

softness elegance old fashioned textiles pile high generated by ai min

یکی از ترکیب‌های محبوب برای مبل های طوسی ، فرش های گلدار هستند . این مدل فرش ها استفاده زیادی در خانه های ایرانی دارند، و هنوز هم از پر طرفدار ترین نوع فرش در دکور های ایرانی است . فرش های گلدار معمولا دارای چند ترکیب رنگ هستند و استفاده از رنگ طوسی در کنار آنها به دلیل اینکه رنگ خنثی است ، ست مبل طوسی و فرش خوش رنگ جذابی خواهد داشت . 

 

  • فرش طبیعتی:

colorful pattern leaves with word autumn bottom min

اگر به دنبال ارتباط با طبیعت و دکوری آرامش بخش و پر از المان های طبیعی هستید ، می توانید از فرش هایی با طرح های طبیعی مانند جنگل ، آبشار ، دریا و… استفاده کنید . البته همه ی این موارد به دکور کلی خانه شما بستگی دارد ، و اینکه همه ی عناصر دکور همخوانی کامل را با یکدیگر داشته باشند .

 

  • فرش مدرن با طرح های جدید :

pillow sofa min

اگر دکوراسیون مدرنی دارید و مبل های طوسی را انتخاب کرده اید پیشنهاد ما این است که از فرش های مدرن استفاده و دکور خود را تکمیل کنید ، فرش  های مدرن مانند فرش های قدیمی درای طرح های گلدار نیستند و بیشتر از اشکال هندسی استفاده می کنند و طرح های جدیدی هستند . 

مبل کلاسیک طوسی با چه فرشی ست میشه ؟

مبل کلاسیک طوسی با چندین نوع فرش ست می‌شود که به سلیقه و سبک دکوراسیون شما بستگی دارد. از آنجایی که مبل های کلاسیک دارای دو قسمت اصلی چوب و قسمت پارچه هستند ، در اینجا ما بخشی که بیشتر طوسی استفاده شده است را در نظر می گیریم .

 

برای مثال شاید یک مبل کلاسیک پارچه طوسی اما رنگ چوب طلایی داشته باشد اما چون قسمت پارچه در اکثریت است ما رنگ طوسی را به عنوان رنگ آن مبل کلاسیک در نظر می گیریم . در زیر، چندین گزینه برای ست فرش همراه با مبل کلاسیک طوسی را معرفی می‌کنیم :

 

فرش آبی درباری :

Super Area Rugs Modern9 10 min

ترکیب مبل کلاسیک طوسی با فرش آبی درباری، جلوه‌ای بسیار شیک و مرتب به پذیرایی شما می بخشد . هر دو ترکیب رنگ سرد و خنثی هستند ، و در کنار هم زیبا و آرامش بخش خواهند بود .

 

فرش قرمز تیره :

download 1

فرش قرمز تیره با مبل کلاسیک طوسی ترکیبی مجلل و جذاب به وجود می آورد . گرم بودن رنگ قرمز در کنار خنثی بودن طوسی ترکیبی خیلی هماهنگ و پر انرژی برای شما خواهند داشت . و رنگ قرمز تیره خیلی خوب خودش را نشان می دهد و جلوه فوق العاده ای از خود به نمایش می گذارد.

 

فرش طرح طبیعت با الگوی فانتزی :

3d modern lounge interior with blank picture frame wall min

ما ایرانی ها از فرش های فانتزی اغلب برای آشپزخانه و اتاق خواب استفاده می کنیم . اما اگر فرش طرح فانتزی زیبایی پیدا کنید می توانید فضای فانتزی و حال خوب کنی ، پر از حس نشاط و شادی طبیعت داشته باشید . 

 

فرش سفید و سیاه:

black carpet

ترکیب ساده و زیبایی از فرش سفید و سیاه با مبل کلاسیک طوسی، فضای تقریبا اسپرتی به دکور شما می دهد . در این نوع ترکیب رنگ ها حسی لاکچری و لوکس بودن را منعکس می کنند . و چون جلوه ای جدی از محیط منتقل می کند برای فضا های اداری کلاسیک مناسب تر است . 

 

فرش طرح گلیم :

Kilim Rug min

این نوع فرش ها بیشتر برای دکور های ساده استفاده می شوند . اگر دکور مینیمالی دارید و خیلی تجملاتی نیستید حتما از از این طرح فرش ها با مبل کلاسیک طوسی استفاده کنید . 

 

مبل سلطنتی طوسی با چه فرشی ست میشه ؟

مبلمان سلطنتی طوسی با فرش هایی که مجلل تر هستند و تم لوکسی دارند بهتر ست می شوند . این ست شدن حتی شامل رنگ ها نیز می شود . برای مثال رنگ هایی مثل طلایی ، مشکی حس سلطنتی و مجللی دارند و برای انتخاب رنگ فرش نیز باید این موارد را هم نظر بگیرید . در زیر چند نمونه ترکیب رنگ فرش با مبل سلطنتی طوسی را بررسی می کنیم :
 

1.فرش سفید با نقش های طلایی :

 

carpet2

استفاده از فرش سفید با نقش های طلایی، جلوه ای دلنشین و لاکچری به دکور شما می بخشد . این ترکیب رنگ به همراه مبل طوسی سلطنتی . ستی اروپایی است و استفاده از رنگ سفید فضا را باز و پر از انرژی مثبت می کند .

 

2.فرش قرمز با نقش و نگار گل :

red carpet

طرح های گل فرش ایرانی به معنای واقعی در دنیا تک و بی رقیب هستند . ترکیب مبل سلطنتی طوسی با فرش قرمز دلفریب خواهد شد . رنگ قرمز نماد قدرت و انرژی است  و حسی سلطنتی و لوکس به فضای دکور شما می بخشد .

 

3.فرش مشکی با طرح های سفید :

carpet3

ترکیب فرش مشکی با طرح های سفید، جلوه‌ای شیک و مدرن به اتاق پذیرایی شما می بخشد . این ست رنگ برای دکور هایی که مبل سلطنتی دارند اما می خواهند فرش هایی ساده تر  چه از لحاظ طرح و چه از لحاظ رنگ داشته باشند عالی است . به طور کل این ست رنگ ترکیب با کلاسی شناخته می شود .

 

4.فرش با نقش های  فیروزه‌ ای و طلایی :

carpet1

انتخاب فرش با نقش های فیروزه‌ای و طلایی ، جلوه‌ای خاص و بسیار لوکس برای فضای سالن شما خواهد داشت . این ترکیب برای دکور شرقی تر خیلی مورد استفاده قرار می گیرد . ایرانی ها طرفداران اصلی این ترکیب رنگ ها هستند .

 

5.فرش سرمه ای تیره با نقش های طلایی :

golden carpet

ترکیب فرش سرمه ای  تیره با الگوهای طلایی، نما و حسی گرم و لوکسی را به سالن شما می‌بخشد. این ترکیب رنگ با مبل سلطنتی طوسی از زیباترین ست رنگ های مبل و فرش سلطنتی است که می توانید استفاده کنید .

 

در آخر توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری ، با تحقیق اصولی و دیدن ترکیب رنگ های مختلف و مشاوره درست با کارشناسان حوزه مبلمان و دکوراسیون انتخابی با در نظر گرفتن سلیقه خودتان و نکاتی که در این مقاله توضیح دادیم داشته باشید .

 

همچنین جدا از سلیقه خودتان خیلی مهم است که فضا و سبک دکوراسیون منزلتان را خوب بررسی کنید و از طریق بازدید از فروشگاه‌ها و مشاوره با کارشناسان دکوراسیون، می‌توانید نمونه‌های مختلف را ببینید و بهترین ترکیب را برای خانه خود پیدا کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *