مقالات عمومی مبلمان, چیدمان مبل

چیدمان اصولی مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مستطیل

سلطنتی و راحتی e1689005987111

چیدمان مبل‌های سلطنتی و راحتی در یک فضای پذیرایی مستطیل شکل می‌تواند ظاهری زیبا و هماهنگ ایجاد کند.

وجود این دو سبک مبلمان در یک پذیرایی ترکیب فوق العاده ای برای هر خانه ای است چرا که قسمت مبل راحتی که مخصوص استراحت و تماشای تلویزیون است و مبل سلطنتی که برای مهمان و پذیرایی است کاملا از هم جدا هستند و دو نیاز اصلی فضای پذیرایی ما را بر طرف می کنند.

 

اما چیدن مبل های راحتی و سلطنتی کنار هم در پذیرایی مستطیل اصولی دارد که شامل باید ها و نباید هایی هستند که باید رعایت شوند . در این مقاله ما به طور تخصصی به این موضوع خواهیم پرداخت و اگر شما قصد چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل شکل را  دارید همراه ما باشید : 

 

InShot 20230530 193831626 min

انتخاب مبل‌های سلطنتی :

ابتدا باید مبل‌های سلطنتی را انتخاب کنید. چون درجه اهمیت بالاتری در پذیرایی خانه شما دارند و دلایل زیر :

  • انتخاب و خرید مبل های سلطنتی سخت تر است
  • قیمت بالاتری به نسبت مبل های راحتی دارند 
  • محور اصلی چیدمان پذیرایی شما هستند 

سرویس مبلمان رزترک رنگ چوب طلایی قهوه ای رنگ پارچه بژ

در انتخاب مبل های سلطنتی برای پذیرایی بسیار دقت کنید و یک پیش زمینه از مدل مبل راحتی که می خواهید خریداری کنید را در ذهن خود داشته باشید ، تا بعدا در زمان خرید مبل راحتی کارتان راحت تر شود . متراژ پذیرایی را در نظر بگیرید ، اگر فضای زیادی دارید می توانید مبل سلطنتی 9 نفره سفارش دهید اما زمانی که متراژ کم تری داشته باشید ست 7 نفره بسیار مناسب تر می باشد ، با حفظ این نسبت بین متراژ و تعداد مبل ها دکوری زیبا تر خواهید داشت و نیازی نیست مبل ها را خیلی نزدیک به هم و فشرده بچینید که این کار زیبای چیدمان شما را خواهد گرفت .

مبل تک نفره چراغان رنگ چوب طلایی رنگ پارچه سبز زیتونی یک عدد کوسن مبل

اگر می خواهید با مبل های سلطنتی جدید بیشتر آشنا شوید روی این متن کلیلک کنید و با انواع مدلها و ویژگی های آنها بیشتر آشنا شوید . 

 

تعادل و تراز بین اجزا:

حتماً به تعادل و تراز بین مبل‌ها و وسایل دیگر دقت کنید. مبل‌های سلطنتی و راحتی باید به طور هماهنگ با هم قرار گیرند تا فضای پذیرایی زیبا و خوشایند به نظر برسد. در ادامه با ذکر مثال هایی کاملا این قضیه را باز می کنیم :

  •  برای مثال شما نمی توانید مبل سلطنتی را فشرده و مبل راحتی را خیلی درست و با فاصله استاندارد کنار هم بچینید.
  •  مثلا شما یک تابلو فرش زیبا دارید ، به هیچ وجه این تابلو فرش نباید در قسمت مبلراحتی قرار بگیرد .
  • شما از گل در پذیرایی استفاده می کنید ، گل ها حتما  در قسمت مبل های راحتی قرار بگیرند . 
  • تلویزیون باید قسمتی از دکور مبل های راحتی باشد .

3d rendering modern dining room living room with luxury decor green sofa min

تعادل و تراز ، یکی ازمهم ترین نکاتی است که باید هنگام چیدمان اصولی مبل های راحتی و سلطنتی در پذیرایی مستطیل رعایت کنید وگرنه حسی جز شلوغی ، یک دکور نا هماهنگ و حسی که انگار همه چیز بهم ریخته است را دریافت نخواهید کرد . 

هماهنگی با رنگ و سبک:

مطمئن شوید که رنگ و سبک مبل‌های سلطنتی و راحتی با یکدیگر و با سایر عناصر دکوراسیون و فضای پذیرایی هماهنگی لازم را داشته باشند. ترکیب رنگ‌ها و الگوها با توجه به سلیقه شما می‌تواند بر اساس سبک مورد نظرتان، مدرن ، کلاسیک و یا اسپرت انتخاب شود.

armchair green living room with copy space 1 min

برای مثال شما نمی توانید مبل سلطنتی با رنگ چوب طلایی و پارچه کرم  انتخاب کنید ، بعد مبل راحتی را با پارچه سبز یشمی انتخاب کنید . این رنگ ها در کنار یکدیگر زیبا نخواهند شد . طلایی ، کرم و سبز یشمی یک نمونه ترکیب رنگی بودند که در کنار هم ست زیبایی نخواهد داشت .

سبک مبل هایی که انتخاب  می کنید بهتر است یکی باشند . فرض کنید مبل های سلطنتی دارید که رنگ و پارچه ی کلاسیکی دارند و مبل های راحتی که انتخاب می کنید سبکی کاملا اسپرت دارند ، مثلا با پارچه های چرم . خوب تا همین جا می شود نتیجه گرفت که ترکیب این سبک ها کنار هم چه قدر بد خواهد شد .

stylish scandinavian living room with design mint sofa furnitures mock up poster map plants eleg 1 min

بنابراین اگر مبل های راحتی اسپرت انتخاب می کنید سعی کنید رنگ و پار چه مبل های سلطنتی هم اسپرت باشد . و یا اگر سبک های مدرن و ساده را مد نظر دارید پارچه های مبل سلطنتی را کاملا ساده کار کنید و رنگ چوب را هم اگر سند بلاست بزنید که به تازگی مد شده ترکیب جذابی خواهید داشت  .

هماهنگی مبل ها با سایر عناصر دکور واقعا مهم است. برای  مثال شما مبل سلطنتی با پارچه های طرحدار انتخاب می کنید ، خود مبل های سلطنتی هم که دارای طرح های منبت شلوغی هستند ، شما کاغذ دیواری خیلی شلوغی هم انتخاب می کنید ، خب نتیجه کار یک دکور خیلی شلوغ و بدون هماهنگی عناصر با هم خواهد بود . و چیدمان مبل سلطنتی و راحتی را کنار هم بد جلوه خواهد داد .

مبل استیل مدل زمرد ست 7 نفره و ست ناهار خوری رنگ چوب طلایی رنگ پارچه آبی روشن

استفاده از جزئیات تزئینی:

برای افزایش زیبایی فضا، از جزئیات تزئینی مانند دسته‌گل‌ها، پرده‌ها ، قالیچه ها ، فرش ها و تابلوها استفاده کنید. این عناصر می‌توانند جلوه‌ای بهتر به چیدمان شما ببخشند.

 

3d render room interior with collection blank picture frames wall min

در انتخاب این وسایل تزئینی با دقت عمل کنید ، مثلا اگر دو سمت پذیرایی شما پنچره دارد ، در این که یک مدل پرده باید زده شود صحبتی نیست ، اما آن مدل پرده هم باید به مبل های سلطنتی و هم به مبل های راحتی بیاید . پس انتخاب خیلی راحتی نیست و باید درست تصمیم گرفت .

 

یا نمونه دیگر فرش ها ، قالیچه ها و گلیم ها .  رنگ و سبک شبیه به هم داشته باشند . مسئله مهمی است زیرا فرش از جمله عناصری در فضاست که دید زیادی دارد .

نورپردازی مناسب:

نورپردازی مناسب نیز به زیبایی چیدمان مبل های سلطنتی و راحتی کنار هم  کمک می‌کند. استفاده از لامپ هایی با نور نرم و متناسب با طرح فضا، نوری گرم و دلنشین ایجاد خواهد کرد.

dining room beige color tones interior design 1 min

به جز انتخاب درست نور و درجه آن که متناسب با فضا باشد ( نه خیلی تند و نه کم و تارک ) موضوع مهم دیگر انتخاب عناصر روشنایی درست است مانند لوستر ها ، مهتابی ها و…. 

برای ست مبل های سلطنتی ، اکثر افراد دوست دارند از لوسترهای کمی مجلل استفاده کنند. اما در پذیرایی مستطیل شما حداقل دو جای روشنایی در سقف دارید . خب اگر شما همان لوستر را در قسمت مبل های راحتی نصب کنید هارمونی زیبایی نخواهد داشت . پس سعی کنید لوستر یا وسایل روشنایی انتخاب کنید که با هر دو طرف همخوانی داشته باشد .

full shot woman sitting couch min

هنگام چیدمان اصولی مبل‌های سلطنتی و راحتی در یک فضای پذیرایی مستطیل، بهتر است  برخی اقدامات و کارها را انجام ندهید. در زیر تعدادی از این موارد را بررسی خواهیم کرد :

7043099 535 min

1. عدم توجه به اندازه مبل ها  : حتماً زمان چیدمان مبل‌ها، به اندازه مبل ها به نسبت فضایی که در اختیار دارید توجه کنید. از مبل‌هایی با اندازه خیلی کوچک یا بیش از اندازه بزرگ پرهیز کنید و تمرکز را بر ایجاد تعادل و هماهنگی میان مبل‌ها و فضای اطراف قرار دهید.

2. عدم توجه به چیدمان متناسب: با توجه این که شما یک پذیرایی مستطیل در اختیار دارید نوع چینش مبل های راحتی و سلطنتی بسیار مهم است . مبل ها را در کناره های دیوار قرار دهید . مشخصا مانند پذیرایی های مربع وسط چین نمی توانید بکنید . طوری بچینید که فضای رفت و آمد کاملا مناسب باشد .

mock up poster frame boho interior background wooden living room design scandinavian style genera min

 

3. عدم توجه به جریان حرکت: از قرار دادن مبل ها در مسیر های رفت و آمدی پذیرایی خود داری کنید . طوری بچینید که هنگام حرکت نیاز به هیچگونه جابجایی مبل ها نباشد یا طوری چیده نشود که به سختی بتوان رد شد . 

4. عدم توجه به تعداد مبل ها: سعی کنید تعداد نفرات مبل ها را با توجه فضایی که در اختیار دارید و تعدادی که نیاز دارید خریداری کنید . اصول تعداد مبل ها 7 نفره و 9 نفره است .

5. عدم توجه به راحتی و استفاده‌پذیری: از این بابت مطمئن شوید که مبل هایی که تهیه می کنید تنها جنبه زیبایی نداشته باشند . درست است که در مبل های سلطنتی بحث زیبایی مهم تر است ، اما نشیمن خوب و راحتی را هم حتما در نظر بگیرید و این که تکیه گاه خوبی داشته باشد و طوری طراحی شده باشد که باعث کمر درد نشود .

یک عدد کاناپه سه نفره مبل مدل سلطان 4 عدد کوسن مبل رنگ چوب طلایی رنگ پارچه سبز روشن

با رعایت این موارد، شما می‌توانید مبل‌های سلطنتی و راحتی را به نحوی در پذیرایی مستطیل بچینید که فضا را زیبا و پر از آرامش کند.

نکات تکمیلی مهم

دیوار پذیرایی را زیبا کنید : اگر ارتفاع پذیرایی شما مناسب است و فضای خالی مناسبی دارد طوری که فضا شلوغ نشود از تابلو ها ، مجسمه های دیواری و… استفاده کنید و جلوه زیبایی به نمای پذیرایی ببخشید .

close up people making home comfortable 1 min

استفاده از وسایل  تکمیلی: برای تکمیل چیدمان، می‌توانید از عناصر تکمیلی مانند کوسن‌ های مبل و شال مبل استفاده کنید. این عناصر به تناسب رنگ و سبک مبل ها کمک می کند ، به خصوص زمانی که شما مبل هایی با پارچه های خیلی ساده دارید و استفاده از این عناصر زیبایی خیلی خوبی به مبل ها می بخشد .

 

view chair with textured fur fabric min

InShot 20230530 193844100 min

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل مدرن :

هر پذیرایی برای چیدن ، سبک مخصوص به خودش را دارد . خب کمی در مورد پذیرایی مدرن صحبت کنیم . شاید بتوان گفت مهم ترین بخش ، انتخاب  مبل مناسب باشد که حتما از مبل های ساده و بدون طرح استفاده کنید و از مدل های قدمیی دوری کنید .

 

stylish scandinavian living room with design mint sofa furnitures mock up poster map plants eleg min

 

مسئله مهم  بعدی انتخاب رنگ است که از رنگ های سبک مدرن مانند : سفید ، خاکستری ، مشکی و .. استفاده کنید.

مجموع این اقدامات که گفتیم و در مرحله آخر شلوغ نکردن فضا ، چینش درست ، استفاده از فرش ساده ، عناصر دکوری ساده و ظریف می تواند یک چیدمان مبل زیبا در پذیرایی مستطیل به سبک مدرن به شما بدهد .

 

از این راهنمایی‌ها می‌توانید برای چیدمان مبل‌های سلطنتی و راحتی در فضای پذیرایی مستطیلی استفاده کنید. همه ی صحبت هایی که انجام شد نظر ، تجربه و تحقیق ما بود و شما می توانید همه ی موارد ذکر شده را با نظر و سلیقه شخصی خودتان لحاظ کنید .

هر سوال دیگری در رابطه با چیدمان مبل ها داشتید می توانید به وبلاگ مبلس مراجعه کنید و یا اینکه  با کارشناسان مبلس در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *