مقالات عمومی مبلمان

10 روش برای بزرگ تر نشان دادن پذیرایی

sofa mobles 1 1 e1691830782546

فهرست مطالب

اگر جایی برای یک سرویس مبل بزرگ یا کنسول خیلی پهن ندارید، تنها نیستید. آن دسته از ما که در شهر های بزرگ و صنعتی شهری زندگی می کنیم، اغلب خانه ای را پیدا می کنیم که قیمت بالا و متراژ کوچکی دارد. اگر این تجربه شما را توصیف می کند، می توانید به فضای محدود زندگی خود به عنوان یک چالش طراحی خلاقانه نگاه کنید.

 

کلید زندگی شاد و زیبا در خانه های کوچک، ترکیب راه حل هایی برای صرفه جویی در فضا و استفاده از وسایل چند منظوره و کاربردی در عین بیان سبک شخصی شماست. در این مقاله ما به بیان 10 روش برای بزرگ تر نشان دادن پذیرایی خواهیم پرداخت .

 

sofa mobles 15     

1. برداشتن دیوار پذیرایی با فضا های دیگر

اگر فضای نشیمن محدودی دارید، ممکن است بخواهید آن را به عنوان یک فضای مرکزی بزرگ با رفت و آمد آسان داشته باشید . در صورت امکان، اپن آشپزخانه ، درها یا دیوارها را بردارید تا اتاق های مجاور بتوانند ادغام شوند.

 

Kitchen Cabinet Colors Ideas Kitchen Cabinet Color Combinations Modular Kitchen Colors Ideas min e1691834632167

یک اتاق پذیرایی یکپارچه با آشپز خانه می تواند ترکیبی بزرگتر از فضای نشیمن، ناهارخوری و آشپزخانه ای باشد که با دیوار یا اپن از هم جدا شده اند ، اگر دیوارهایی را که آنها را از هم جدا می کند، پایین بیاورید و در ها را بردارید احساس بازتری ایجاد می کند. اگر ایجاد تغییرات ساختاری عمده امکان پذیر نیست، سعی کنید به سادگی درهای هر فضای متصل را بردارید. این حداقل ترین و راحت ترین کاری است که می توانید برای اتصال فضا ها به یکدیگر و بزرگ تر نشان دادن آن انجام دهید. 

 

sofa mobles 38

این برداشتن ها و یکپارچه سازی ها فقط شامل دیوار و درها نمی شود ، یکی از نمونه هایی که بسیار به بزرگ تر نشان  دادن فضای پذیرایی شما می کند اپن آشپزخانه می باشد که مرز بین آشپز خانه و پذیرایی را مشخص می کند . در فضا های کوچک در صورت امکان اپن را بردارید و آشپزخانه و فضای نشیمن را یکپارچه کنید . این حرکت به شدت خانه شما را دلباز تر می کند و فضای بسیار کاربردی تر از اپن برای شما ایجاد می کند . 

 

The Most Stylish And Inspiring Kitchens Weve Seen min

این کار ها نه تنها خطوط دید و نور را در هر اتاق بهبود می بخشند، بلکه امکان حرکت راحت تر را هم فراهم می کنند.

 

2. از کمد و قفسه های توکار استفاده کنید

sofa mobles 32

متراژ پذیرایی شما چه کوچک و چه بزرگ باشد برای قرار دادن وسایل مختلف ، شما نیاز به قفسه ها برای قرار دادن وسیله های دکوری ، کتاب و …  ، و کمد ها برای قرار دادن لوازم مختلف منزل دارید . زمانی که شما پذیرایی کوچکی در اختیار دارید یکی از بهترین روش ها برای صرفه جویی در فضا و بزرگتر نشان دادن پذیرایی استفاده از کمد ها و قفسه های توکار است. 

 

sofa mobles 31

قفسه کتابخانه را در نظر بگیرید که در پذیرایی و اتاق خواب می توانید قرار دهید و در متراژ های کوچک واقعا می تواند دست و پا گیر باشد و امکان دارد شما به خاطر وسایل مهم تر قید قفسه کتاب خانه را بزیند . اما اگر قفسه را تو کار بزیند نه تنها هیچ فضایی را اشغال نمی کند بلکه هم زیبایی برای دکور شما خواهد داشت و هم یک فضای کاربردی برای کتاب ها و شاید هم لوازم التحریر هایتان داشته باشید . 

sofa mobles 28

اکثر ما جاکفشی را در ورودی منزل قرار می دهیم ، در متراژ های پایین راه رو های ورودی خانه ها خیلی کوچک و گاهاً اصلا ورودی وجود ندارد و در ، مستقیم در پذیرایی باز می شود . خب در این شرایط قرار دادن وسیله بسیار مهم و غیر قابل حذف مانند جاکفشی می تواند هم نمای بدی به دکور ما بدهد و فضای رفت و آمد زیادی را اشغال کند که در این صورت استفاده از جاکفشی توکار می تواند همه ی این مشکلات را به راحتی حل کند و  به بزرگ تر نشان دادن فضای پذیرایی کمک زیادی خواهد کرد  . 

 

Collections Entry Mudroom min

کمد های های دیواری مرسوم ترین مدل کمد های توکار هستند . در فضا های کوچک از کمد ها و دراور ها برای قرار دادن رختخواب و لباس ها و لوازم دیگر استفاده نکنید و حتما از کمد های دیواری استفاده کنید که به معنای واقعی در فضا صرفه جویی می کنند و روشی کاربردی برای بزرگتر نشان دادن فضاست .

 

wardrobe clothes wardrobe design wardrobe and shoe closet wardrobe styling min

0533 351 49 37MARANGOZCUMONTAJ min

download 15 min

Mirror decor min

  • یک نکته خیلی مهم که می توانیم جزو دسته توکار ها قرار دهیم وصل کردن تلوزیون به دیوار و استفاده نکردن از میز تی وی است . این کار فضای اتاق نشیمن را باز می کند و فضای رفت و آمدی جلوی مبل ها خیلی بیشتر و راحت تر می شود .

 

sofa mobles 14

3. در چیدمان مبلمان و نورپردازی خود خلاقیت به خرج دهید

تا جایی که ممکن است، سعی کنید مبل ها را دورچین بچینید با این کار فضای وسط پذیرایی خالی می شود و شما حداکثر استفاده از فضا را خواهید کرد . 

 

sofa mobles 39

از میز های خیلی بزرگ برای مبل ها استفاده نکنید و سعی کنید  میز ها را در کنار مبل ها قرار دهید تا در وسط پذیرایی یک فضایی خلوت و راحت برای رفت آمد داشته باشید .

 

  • از مبل های سلطنتی و حتی راحتی های خیلی بزرگ برای پذیرایی های کوچک استفاده نکنید . و از مبل های سبک و مینیمال استفاده کنید . 

sofa mobles 40

یکی از چیدمان های مهم و کمی سخت چیدن میز ناهار خوری است ! به دلیل کم بودن فضا . اگر همان طور که در اول این مقاله اشاره کردیم اپن را برداشته اید میز ناهار خوری را جای اپن یعنی مرز بین آشپزخانه و پذیرایی قرار دهید که هم نزدیک ترین فضا به آشپز خانه است و از لحاظ رفت و آمدی موقعیت بسیار مناسبی است و هم داخل فضای پذیرایی قرار نمی گیرد که فضای زیادی را اشغال کند و باعث بزرگ تر نشان  دادن فضای پذیرایی خانه شما خواهد شد . 

 

Interior design of the house Lviv min

اگر هم راهی برای برداشتن اپن نبود سعی کنید از صندلی اپن استفاده کنید که بسیار مناسب فضا های کوچک هستند . 

 

sofa mobles 21

برای بزرگ تر نشان دادن پذیرایی بدون شک یکی از مهم ترین کار ها انجام نور پردازی درست و مناسب این فضا است . از نور های رنگی و خیلی گرم مایل به زرد استفاده نکنید و از رنگ های لایت مایل به سفید استفاده کنید ، این تناژ رنگ ها  آرامش بیشتری به فضا های کوچک می دهند و فضا را دلباز تر می کنند .

 

برای نور پذیرایی ، بالای مبل ها از چراغ های نزدیک به سقف استفاده کنید و لامپ های آویزان استفاده نکنید . و اطراف  سقف فضای پذیرایی را می توانید از لامپ های دیواری LED استفاده کنید . 

 

sofa mobles 18

sofa mobles 17

به هیج عنوان از لوستر های سنگین و بزرگ استفاده نکنید که اصلا مناسب این فضا ها نیستند و جریان دید پذیرای را خیلی محدود می کنند . و از لامپ های مینیمال با طراحی های مدرن استفاده کنید .

 

sofa mobles 8

اگر می خواهید پذیرایی خانه شما بزرگ تر دیده شود در نور پردازی کم نگزارید و خیلی خوب نور پردازی کنید . نور مناسب به شدت فضا را دلباز می کند .

 

4. اجازه دهید خورشید در آن بتابد

به منابع نور طبیعی خانه اجازه تابیدن دهید تا اتاق شما روشن تر شود. اتاقی که نور آفتاب دارد بازتر به نظر می رسد و به از بین بردن سایه هایی کمک می کند که می توانند فضای بسته را کوچکتر نشان دهند . برای کمک به این کار از پنجره های بزرگ استفاده کنید و از پرده های زخیم و چند لایه استفاده نکنید . اجازه دهید نور به طور کامل خانه را روشن و پر از حس دلبازی کند . 

 

sofa mobles 1 e1691830315846

sofa mobles 4

ساده ترین راه برای افزایش نور طبیعی در اتاق، قرار دادن آینه ای است که نور پنجره را منعکس کند. این حرکت نه تنها نور را منعکس می کند، بلکه باعث ایجاد توهم عمق بیشتر در فضا نیز می شود. در صورت امکان، مبلمانی که از آن بیشترین استفاده را دارید  مانند مبل یا صندلی دنج مورد علاقه خود را رو به روی آن قرار دهید تا بتوانید منظره ای از فضای باز را داشته باشید.

 

sofa mobles 2

sofa mobles 3

sofa mobles 26

sofa mobles 25

sofa mobles 33

اگر نور طبیعی پذیرایی شما کم است، نصب روشنایی مصنوعی ( لامپ های رنگ لایت ) را در نظر بگیرید.  نور روشن  آن می تواند جایگزین نور مستقیم خورشید شود در حالی که فضای با ارزش میز یا زمین را اشغال نمی کند . ( منظور استفاده نکردن از لامپ هایی مانند آباژور است که فضا را اشغال می کنند . )

 

5. رنگ آمیزی استراتژیک

نکته خیلی مهم در رنگ آمیزی فضا برای بزرگ تر نشان دادن آن ، استفاده از رنگ های سفید یا کم رنگ برای یک فضای کوچک می باشد . همچنین، رنگ آمیزی چوب و دیوارهای اتاق به رنگ های سفید و روشن تر چشم را به سمت بالا می کشد و سقف را برجسته می کند.

 

sofa mobles 23

با این حال، می توانید از رنگ های تیره تر نیز استفاده کنید. برای مثال ، رنگ‌های آرام‌بخش مانند سرمه‌ای یا خاکستری زغالی، می‌توانند فضای کوچک‌تر را به‌طرز شیک‌تری جذاب کنند. ترفند در یک اتاق کوچک این است که یک دیوار تیره تر را با عناصر روشن تر متعادل کنید تا عمق ایجاد کنید و اتاق را روشن کنید. به عنوان مثال، یک مبل با رنگ روشن‌تر کنار  دیواری تیره جذابیت و هارمونی بسیار مناسبی برای فضا های کوچک خواهد داشت .

 

Living Room sofa

  لوازم جانبی براق و فرش های روشن  هم برای فضا های کوچک هم  انتخاب مناسبی خواهند بود .

 

sofa mobles 2

6. انتخاب مبل های ظریف و ساده

مبل های بزرگ و شلوغ را کنار بگذارید. در عوض مبل های ظریف و ساده را انتخاب کنید، مطمئن باشید پشیمان نمی شوید .

 

مبلمان ساده اساساً برای فضا های کوچک تر هستند .

 

از نقطه نظر طراحی، این مبل ها معمولا دارای کوسن های ساده ، پایه باریک و یک طراحی ظریف هستند.  انتخاب درست مبل ها پذیرایی را بزرگ تر نشان می دهد و فضای بیشتری تحت اختیار شما قرار خواهد داد . استفاده از مبل های بزرگ و شلوغ در پذیرایی کوچک مانند پوشیدن لباس یک کودک 10 ساله به تن یک کودک 5 ساله است همین قدر نا هماهنگ و دست و پا گیر . 

 

Your Go To Furniture Store for Quality Custom Furniture and e1689006948331

از فضای اضافی دیواری که مبل کم‌حجم شما فراهم می‌کند استفاده کنید تا فضا را با آثار هنری متعادل کنید که از پایین شروع می‌شوند و بالا می‌روند. نمونه های عالی ، آویزان کردن یک اثر هنری ( تابلو )  در مقیاس بزرگ ، یا چیدمان یک ردیف قفسه عمودی است که چشم را به سمت بالا می کشاند. 

 

sofa mobles 9

sofa mobles 36

7. لوازم چند کاره انتخاب کنید

وقتی در خانه کوچکی زندگی می کنید، ضروری است از خود بپرسید: آیا وسیله هایی که دارم می توانند بیش از یک کار را انجام دهند ؟ با داشتن وسیله های کلیدی که دو کاره هستند، می توانید به راحتی تمام نیازهای اتاق نشیمن خود را برآورده کنید و به بزرگ تر نشان دادن فضای خانه کمک کنید . از نمونه‌های عالی و موفق که این سالها خیلی پر طرفدار شده اند می توان به مبل های تخت خواب شو اشاره کرده که دو نیاز خیلی مهم را باهم برای شما بر طرف می کند .  

 

download 16

sofa mobles 13

صندلی های اپن یکی دیگر از این وسیله ها هستند که هم به عنوان میز غذا خوری و هم برای ست مبل ها هنگامی که مهمان دارید می توانند مورد استفاده قرار بگیرند .

 

sofa mobles 20

mobles sofa 1 min

استفاده از میز عسلی هایی که سبک مدرن دارند می توانند هم وظیفه میز پذیرایی برای مهمان ها را انجام دهند و هم با قرار دادن گلدان های کوچک و یا دکوری جات های ظریف از آن به عنوان نگه دارنده وسایل تزئینی پذیرایی استفاده کنید .

 

sofa mobles 24

استفاده از میز های جلو مبلی که دارای چند کشو هستند یکی از بهترین نمونه هایی است که می توان به آن  اشاره کرد ، و از کشوها برای قرار دادن وسایل ضروری که در طول روز در پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد ،  و قفسه ها که  می توان به عنوان یک کتابخانه کوچک و کاربردی از آن  استفاده کرد . 

 

Coffee Tables

 

8. با یک فرش بزرگ جلو بروید

 ممکن است عجیب به نظر برسد اما در صورت امکان، از فرشی استفاده کنید که اکثر فضای پذیرایی را پر کند ( نه همه ی پذیرایی )  .

به عنوان مثال، در یک اتاق نشیمن، فرشی که زیر مبل، میز ناهار خوری و صندلی های اضافی قرار می‌گیرد، چشم را بازتر می‌کند و فضای زندگی را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

 

sofa mobles 3

sofa mobles 37

از سوی دیگر، یک فرش کوچکتر که کمی بزرگتر از میز ناهار خوری باشد، می تواند بیشتر شبیه یک برج بلند در یک منطقه تماماً مسکونی باشد و نظم و هماهنگی را از بین ببرد  و باعث می شود فضای نشیمن به اندازه فرش محدود به نظر برسد . استفاده از یک فرش بزرگ فضای پذیزایی را یکپارچه و یک دست می کند و همین عامل پذیرایی خانه شما را بزرگ تر نشان می دهد . 

 

sofa mobles 11

sofa mobles 10

 

9. یک نقطه کانونی ایجاد کنید

از اندازه کوچک اتاق نشیمن خود استفاده کنید تا به راحتی یک ویژگی طراحی ایجاد کنید. به طور خاص، یک جنبه از اتاق را انتخاب کنید تا با عنصری از نظر بصری جالب ، برجسته کنید. با تأکید کمتر بر اندازه چالش برانگیز اتاق، بلافاصله چشم به این ویژگی برجسته جلب می شود.

 

sofa mobles 19

یک مثال خوب برای طراحی یک دیوار برجسته پشت مبل با رنگ، بافت یا آثار هنری است. از پوشش دیواری مانند کاغذ دیواری برجسته ( 3 بعدی ) استفاده کنید، یک نقاشی دیواری بکشید یا آثار هنری و آینه‌های مختلف قاب‌بندی شده را روی دیواری با رنگ روشن قرار دهید. قسمتی در پذیرایی خود ایجاد کنید که از لحاظ زیبایی و هنری تمام توجهات را به خود جلب کند و کوچک بودن فضا به چشم نیاید . 

 

sofa mobles 30

sofa mobles 29

 

10. علاقه تان را بیان کنید، خودتان را سرکوب نکنید

فقط به این دلیل که شما در خانه کوچک زندگی می کنید به این معنی نیست که نمی توانید ویژگی های شیکی که نشان دهنده شما و اصالت شما هستند را محدود کنید ، یعنی حس کنید به دلیل کمبود فضا امکان قرار دادن وسایلی که دوست دارید و انرژی خوبی به شما می دهند وجود ندارد . 

 

sofa mobles 16

از آنجایی که اتاق پذیرایی جایی است که ما زمان زیادی را در آن می گذرانیم، از طریق لوازم جانبی که داستان شما و خانواده شما را روایت می کنند، شخصیت خود را بروز کنید. عکس‌های با قاب خلاقانه، یک شیء احساسی از پدربزرگ و مادربزرگ، یا آثار هنری یا مجموعه‌های شخصی، عناصر تزئینی بی‌نظیری هستند که اتاق نشیمن دنج شما را شخصی‌سازی می‌کنند . 

 

sofa mobles 35

تمامی این 10 نکته ای که در این مقاله به آن اشاره کردیم بر اساس تجربه و تحقیقات تیم مُبلس در این چند ساله و مطالعه این مقاله مفید بود و باید به این نکته نیز اشاره کنیم که شما ، هر کدام را با سلیقه و نظر خودتان می توانید انجام دهید تا در نهایت فضای پذیرایی شما بزرگ تر به نظر برسد .

هر سوال دیگری در مورد دیزاین خانه و مبلمان داشتید می توانید با مشاوران مجمموعه میرزایی هوم در ارتباط باشید :

61 20 60 09999

9317 9130 021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *